lördag 30 oktober 2010

Lokelandet Runt


Så var dagen kommen. Min underbara resa genom Sverige begynner!
Det är definitivt med skräckblandad förtjusning jag låter blicken svepa över Sverigekartan och inser hur stort det här landet är och som bekant hur avlångt. Norrlandsångesten pirrar lite i bröstet när jag inser att min nordligaste bokning i nuläget, 75 mil hemifrån, ligger i det allra sydligaste Norrland. Jag minns mina Västerbottniska vänners hånskratt när jag klev av tåget i Umeå i vintras iklädd kavaj och hatt. Vill jag verkligen dit igen?

Hell yeah! Dra igång ett storkok palt och varva skotern! Det här är mitt land!
Men först en lite enklare tripp. Mot gåsapågar och rölleböer. Mot Skåne!

3 kommentarer:

  1. Måste bara säga att du är så cool och engagerad! Det finns ont om förebilder för oss småttingar nuförtiden, men nu har jag iaf dig. :)
    När du närmar dig Stockholmstrakterna kan du lita på att jag är där!
    /Emilia

    SvaraRadera
  2. Du är väldigt välkommen till Umeå!
    Ta med dig lite ÖIS-prylar upp också.
    /Joel

    SvaraRadera
  3. Vore sjukt roligt om du kom till Stockholm också så att man får se dig live.

    SvaraRadera