söndag 31 oktober 2010

Happy Halloween

Det bästa man kan göra när man kommer hem efter en resa är att ställa ifrån sig gitarren i hallen, plocka upp fiolen och dra iväg på Räfventyr. Så gjorde jag igår vilket resulterade i tre konserter och en musikalisk spårvagnsresa. På nyssnämnda vagn klev det på ett gäng utspökade Majorna-kids som frågade vår saxofonist varför han hade en jävla trumpetjävel. Känns på nåt sätt fint att bli ifrågasatt för ett instrument av någon som är utklädd till eh... vampyr, Frankenstein eller vad det nu var (det var mest ett jävla kladd av Buttericks-smink) och vars polare är en pumpa.

Och inatt har jag själv tydligen sminkat mig till zombie anser spegeln idag för så här ska man ju inte se ut. Hujeda mig. Nu går jag över till min granne med den stora Tv:n och gör Söndag.

2 kommentarer:

  1. Haha åh - "Räfventyr". Vad fint.

    SvaraRadera
  2. "Räfventyr" är ett vackert uttryck! Vet du om att det finns ett gymnasieprogram som heter RäFV (Rättviks folk- och världsmusikutbildning)?

    SvaraRadera