måndag 1 november 2010

Vardagsbekymmer

Och som jag brukar säga på scenen så har ju jag ett alldeles normalt liv i mellanrummen mellan mina resor. Just nu sitter jag på mitt kontor eller vad vi ska kalla det för och överväger om jag ska slå sönder min skrivare i småbitar och pissa på resterna. Varför är det så svårt att skapa just dugliga skrivare?
Min tandborste fungerar från dag 1 tills jag tappar bort den. Min radio återger fortfarande radioutsändningarna och min usla laptop som kostade 3800 kr ny för tre år sen är alltjämt i bruk. Men skrivaren... ack nej.
Jag är inne på min femte skrivare på 2 år och för all del är jag en teknisk nolla men ärligt talat; Ska man behöva teknisk kompetens för en maskin som bara har en enda uppgift och som bara har tre knappar?

Bläckpatronen tar slut, jag öppnar luckan och sätter i en ny och sen är det godnatt. Jag får ett besked om att 1 dokument väntar på Loke och här måste jag protestera. Dokumentet väntar förvisso inte på mig. Jag väntar på dokumentet.
Jag trycker på de tre knapparna och prövar den mer våghalsiga metoden att slå av och sedan på skrivaren men förgäves. Så här ställs jag nu inför två alternativ:
1. Ta med den klumpiga pjäsen till Clas Ohlson och utan kvitto försöka reklamera den trots att jag vet att de kommer uppmana mig att installera om drivrutinerna och acceptera uppdateringarna jag blir erbjuden varje gång jag går online. Och det är ju också en jävla spökig grej. Vadå uppdatera? Varför ska man behöva uppdatera? Kan de inte sälja en produkt som redan fungerar? Ok med "smarta" telefoner och mjukvara vars funktioner hela tiden utvecklas men med skrivaren ska jag ju bara, just det, skriva fucking ut!
"Var god uppdatera din cheeseburgare för att garantera dess ätbarhet"

2. Slå sönder skiten i småbitar och pissa på resterna. Åka till Clas Ohlson och köpa en exakt likadan och upprepa proceduren om två veckor.

Ja, här har ni mig mitt i vardagen. Jag slås av en beundran för alla som har det så här jämt och hur lyckligt lottad jag på sätt och vis är. Och att det är tack vare alla er som har det så här jämt som jag kan slippa ha det så här större delen av mitt liv. Så någonting positivt kom det kanske ur det här debaklet trots allt.

P.s Ni som väntar på skivor ni beställt via min hemsida är varmt välkomna att skicka ett mail till info@hp.com och förklara att de genom sina undermåliga produkter försämrar det kulturella klimatet i Sverige. D.s

2 kommentarer:

  1. en idé bara... om du släpar med den till karlskrona så kan jag hjälpa dig att hoppa på den. den kommer förmodligen tappa all slags framtidstro och aldrig mer skriva ut grejer (vilket den iofs inte verkar göra nu heller) MEN det skulle vara jäkligt roligt! jag menar, hur många kan på sitt CV skriva att de hoppat sönder en skrivare med allas vår Loke? om du nu är vår allas, jag väljer att tro det :)

    SvaraRadera
  2. Joda det är bara att slå sönder skiten.
    Set filmen Office space?
    Gör som dom gjorde med sin skrivare.

    //Johan

    SvaraRadera